MİMARİ

MİMARİ Ermenistan’dan Ani’ye gelen taşların hikayesi ya da bir Ortaçağ başkenti olarak Ani

‘Taşın Şiiri Ani: Kültürlerin Kavşağında Bir Mimarlık Hazinesi’ başlıklı sergi Tophane Depo’da 13 Mart’ta açıldı. 29 Nisan’a kadar sürecek sergi için 14 Mart’ta bir de panel düzenlendi. Panel ve sergi için İstanbul’a gelenlerden restorasyon mimarı Yavuz Özkaya ve Norveç Kültürel Miras Enstitüsü Başkan Vekili Armen Kazaryan ile buluştuk. Özkaya ve Kazaryan’la sergi ile taçlanan restorasyon macerasını, Ani’nin dünya kültür mirası içinde ne kadar önemli bir kent olduğunu ve hala Silivri Cezaevi’nde tutuklu bulunan Osman Kavala’nın bu sergi için gösterdiği çabaları konuştuk.
MİMARİ Uzmanların gözünden Ermeni mimarisi

Ermenistan’dan mimarlık alanında önde gelen uzmanlar İstanbul’da meslektaşlarıyla görüştü ve ortak çalışmaların temellerini attı. Hrant Dink Vakfı’nın davetiyle Türkiye’ye gelen Ermenistan Ulusal Mimarlık ve İnşaat Üniversitesi kadrosu, MEF ve Kadir Has Üniversiteleri’nin Mimarlık bölümlerinde sunumlar yaptı, İstanbul’un önemli mimari yapılarını ziyaret etti. Program kapsamında Havak Salonu’nda ‘Geçmişten Günümüze Ermeni Mimarisi’ adlı bir panel yapıldı. Panelin katılımcılarından Doç. Dr. Zaruhi Mamyan ve Doç. Dr. Emma Harutyunyan’la Ermeni mimarisinin farklı dönemlerini ve İstanbul’la ilgili izlenimlerini konuştuk.
MİMARİ ‘Bir mermer yığını’

Edebiyat tarihçisi Sevan Değirmenciyan, Ermenice edebiyatta ‘Zartonk’ (Uyanış) akımının temsilcilerinden Bedros Turyan’ın mezarı ve yeni anıt mezar üzerine yazdı.
MİMARİ Duvarları ayakta kalsa da hafızası çöken mekânlar

Çağrı Saray’ın Pilot’ta devam eden ‘Unutmanın Eşiği’ başlıklı sergisi, Dolmabahçe Sarayı, AKM, Haydarpaşa Garı, Sansaryan Han gibi mekânları ele alarak, kolektif belleğe odaklanıyor. Sanatçı, bu yapılar aracılığıyla geçmişin unutulmaya yüz tutmuş fragmanlarını gündeme taşıyor.
MİMARİ ‘Manastır’ın sesleri

Tarlabaşı’nda, 1843 ila 1982 yılları arasında Ermeni Katolik kız okulu olarak faaliyet gösteren, 1988’den 2006’ya kadar ise sanatçı atölyeleri, dans ve performans stüdyoları, tiyatro sahneleri, dernek mekânları ve tanınmış karakterlere ev sahipliği yapan ‘Manastır’ (İstanbul Sanat Merkezi) üzerine bir sözlü tarih projesi yapıldı.
MİMARİ Anadolu’daki arkeolojik kazılara Ermeniler de dahil olmalı

Ermeni Mimar ve Mühendisler Derneği'nin (HAYCAR) bu akşam düzenleyeceği ‘Yakın-Uzak Komşu Ermenistan’a Yolculuk’ etkinliğinin Ermenistan'dan gelen konuğu, Ermenistan Ulusal Mimari Müze ve Enstitiüsü’nün başkanlığını üstlenen Aşod Haygazun Krikoryan'la dünden bugüne Ermeni mimarisini konuştuk.
MİMARİ Yakın ve uzak komşu Ermenistan'a mimari yolculuk

Ermeni Mimar ve Mühendisler Derneği (HAYCAR) bu akşam yakın zamanda Ermenistan'a yapılan seyahatin izlenimlerini paylaşmak üzere bir toplantı düzenliyor. Toplantıda mimar Zakarya Mildanoğlu 'Yakın-Uzak Komşu, Ermenistan'a Yolculuk' isimli bir sunum yapacak.
MİMARİ Balyan’ın altından Dadyan çıktı

Garabet Balyan’ın mezar taşının altında kaldığı için üzerindeki yazıları okunamayan mezar taşının, Simon Amira Dadyan’a ait olduğu anlaşıldı. Her iki mezar taşı da, Ermeni toplumuna iade edilmek üzere Arkeoloji Müzesi’nde koruma altına alındı.