FOTOĞRAF

KÜLTÜR SANAT Ali Öz ve Masis Üşenmez’den Rennes’e iki farklı bakış

Fotoğraf sanatçıları Ali Öz ve Masis Üşenmez, Bu yıl 15. kez Fransa'nın Rennes kentinde düzenlenen L'Image Publique fotoğraf festivalinde izleyicilerle buluşacak. Ali Öz, Rennes’in sakin ritmini görünmez ayrıntılarla aktarırken Masis Üşenmez, “En clair-obscur” serisinde kentin sokaklarını siyah-beyaz bir deney alanına çeviriyor.
KÜLTÜR SANAT Prens Adaları'nda fotoğraf şenliği

Adalar Müzesi, küratörlüğünü Alberto Modiano’nun üstlendiği “Prens Adalarını Fotoğraflayanlar” etkinliğine ev sahipliğini yapıyor. 28 Eylül Pazar günü, müzenin gösteri salonunda 13.00 – 17.00 saatleri arasında ziyaretçileri ağırlayacak etkinlikte gün içinde 15 gösteri sunulacak.
KÜLTÜR SANAT Duvarların ardından “Güç ve Sürgün”: 30 yıllık tutsaklıkta umudu resmediyorlar

Zorla yerinden edilmenin, göçün ve sürgünün izlerini tutsakların kaleminden, fırçasından ve objektifinden aktaran “Göç ve Sürgün” sergisi, “içerdeki” ve “dışardaki” 100 ismin üretimlerini 12 Eylül’ün karanlığında bir araya getiriyor. Fotoğrafçı Özcan Yaman, 22 Eylül’e kadar Karşı Sanat’ta gezilebilecek olan sergiyi, “30 yıl hapiste yatmalarına rağmen bu umudu hala resmedebiliyorlar. Derdimiz, içerinin sesini dışarıya, dışarının sesini de içeriye duyurmak ve birbirlerini kuvvetlendirebilmelerini sağlamak” sözleriyle anlatıyor.
KÜLTÜR SANAT “Üç kuşağı aynı yere gömemedik”

“Gömdüklerimiz değil midir bizi toprağa bağlayan, gitmemizi engelleyen? Belki de bu yüzdendir Êzîdî mezarlıklarının bu kadar görkemli olması, insanların evlerine yaptıkları masraftan fazlasını buralara harcaması…”
KÜLTÜR SANAT Yerlerinden edilmiş çocukların objektifinden: Fotohane Darkroom

Mardin’de, 2024'te kurulan Fotohane Darkroom, göç mağduru çocuklara ücretsiz fotoğrafçılık ve karanlık oda teknikleri üzerine eğitim veriyor. Dünya Mülteciler Günü'nde atölye eğitmeni Amar Kılıç, 100’ü aşkın çocuğun analog kameralarla hayallerini fotoğraflama sürecini anlattı.
KÜLTÜR SANAT Argo / lensler konuşabilseydi

Fotoğrafçı Berge Arabian, Agos'un kültür sanat sayfalarında kaleme aldığı 'lensler konuşabilseydi' başlıklı köşesinde, çektiği fotoğrafların hikâyelerini anlatıyor.