Azınlık öğrencilerine alternatif sorular

Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, 19 Aralık Çarşamba günü Pangaltı Mıhitaryan İlköğretim Okulu Lisesi’ni ziyaret etti. Öğrencilerin hazırladığı ‘Dillerin Kardeşliği’ başlıklı programı izleyen Dinçer, gündemdeki konulara ilişkin açıklamalarda bulundu.

NİŞAN GÜREH
nisangureh@gmail.com

Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, 19 Aralık Çarşamba günü Pangaltı Mıhitaryan İlköğretim Okulu Lisesi’ni ziyaret etti. Öğrencilerin hazırladığı ‘Dillerin Kardeşliği’ başlıklı programı izleyen Dinçer, gündemdeki konulara ilişkin açıklamalarda bulundu. ÖSYM’nin, üniversite giriş sınavlarına Sosyal Bilimler Testi’ne Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi’nden sorular da ekleneceği yönündeki açıklaması ile ilgili olarak “Azınlık öğrenciler için alternatif sorular hazırlanacak” diyen Dinçer, serbest kıyafet uygulamasından azınlık okullarının da yararlanabileceğini ifade etti.

İade-i ziyaret

Pangaltı Mıhitaryan Lisesi’nden bir grup öğrenci geçen yıl Bakan Ömer Dinçer’i Ankara’daki makamında ziyaret etmişti. Dinçer, etkinlik öncesinde yaptığı konuşmada, iade-i ziyaret maksadıyla okulda bulunduğunu söyledi. Pangaltı Okulu’nun kendisi için ayrı bir öneme sahip olduğunu ifade eden Dinçer, “İstanbul’a ilk geldiğimde bir süre Pangaltı’nda, Konyalılar Yurdu’nda kalmıştım. Yani sizin eski komşunuzum” dedi.

‘Otoriter devlet herkesi ezdi’

AK Parti’den önce, Türkiye’nin otoriter bir devlet geleneğiyle yönetildiğini dile getiren Dinçer, bu dönemde her kesimin zarar gördüğünü, hükümet olarak demokrasinin gelişmesi için çabaladıklarını söyledi: “Son 10 yılda devlet ile toplum arasında çift yönlü bir ilişki kuruldu. Azınlıklar da dahil olmak üzere her kesimin ihtiyaçlarını ve beklentilerini karşılamaya çalışıyoruz. Buna kamu yönetiminde ‘yönetişim’, siyasi kültürde ‘demokrasi’ diyoruz. Türkiye’de kardeşlik ve barış olsun istiyoruz, ve bunun yolu demokrasiyi artırmaktır. Demokrasi, kardeşliğimizi pekiştirecektir.”

Eğitimi demokratikleştirmek amacıyla 4+4+4 sistemini hayata geçirdiklerini kaydeden Dinçer, “Eskiden tüm çocukların aynı olduğu düşünülür ve tek tip eğitim verilirdi. 4+4+4 sisteminde her çocuk için, yetenekleri ve ilgisi doğrultusunda dersler olacak” dedi.

‘Çalışmadığınız yerden soru çıkmaz’

ÖSYM Başkanı Ali Demir, haftaiçinde Anadolu Ajansı’na yaptığı açıklamada, 2013’te yapılacak YGS ve LYS-4’te ortaöğretimde zorunlu olan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden toplam 13 soru sorulacağını açıkladı. Habertürk gazetesine konuşan Pangaltı Mıhitaryan Lisesi Müdürü Eva Orakyan, bu konudaki endişelerini şu sözlerle dile getirdi: “Sorun hızla düzeltilmelidir. Çünkü soru sayısı küçüksenmeyecek kadar fazla. Tek bir soruyla bile binlerce adayın önüne geçilirken, bu kabul edilemez. Çocuklarımızın 13-0 yenik başlamasını kabul etmiyoruz. Din dersi biz de yapıyoruz. Ancak, eğitimimiz Hıristiyanlık öğretisi üzerine. Oysa sınavda sorular geneli kapsayacağı için İslamiyet öğretisinden sorular gelecek. Bu adil değil.”

Bakan Dinçer, Pangaltı Okulu’ndaki konuşmasında, konu hakkında endişeleri gidermeye çalıştı: “Üniversite giriş imtihanlarında, ‘Felsefe’ başlığı altında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden iki veya üç soru soruluyor. Alınan kararla, şimdi, bu dersten, ayrı bir başlık altında dört veya beş soru soracaklar. Benim YÖK Başkanı ve ÖSYM’den aldığım bilgi budur. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, belirli bir dinin öğretilmesi ile ilgili bir ders değil, daha çok ahlaki ve toplumsal değerleri öğretmeyi amaçlayan bir derstir. Azınlık okullarının öğrencileri bu dersten muaftır. Bundan dolayı sınavda, azınlık okullarının, yani sizlerin müfredatına ve öğrenimine uygun, alternatif sorular oluşturulacak. Böyle bir beklentimiz var. Böylece, almadığınız dersten dolayı dezavantajlı olmayacaksınız. Endişe ve tereddüde kapılmayın.”

 

Kategoriler

Toplum Okullar