Ermenistan vatandaşlığı süreçleri dijitalleşiyor

6 Ekim’den itibaren Ermenistan vatandaşlığının alınması veya sona erdirilmesi için ön başvuruyu dijital olarak yapmak mümkün olacak.

Ermenistan İçişleri Bakanlığı, Ermenistan vatandaşlığına kabul ve vatandaşlıktan çıkma süreçlerinin dijitalleşeceğini duyurdu. Armenpress’in aktardığına göre, 1 Ocak 2026’dan itibaren başvuruların kabulü ve randevu işlemleri yalnızca vatandaşlık işlemleri için oluşturulan yeni elektronik sistem üzerinden yapılacak.

Olası yoğunlukların önüne geçmek amacıyla, İçişleri Bakanlığı Göç ve Vatandaşlık Dairesi 6 Ekim 2025’ten itibaren yeni sistemi ön denemeye açacak. Başvuru sahiplerinden yalnızca bir kez Göç ve Vatandaşlık Dairesi’ne giderek fiziki kimlik doğrulama yapması ve orijinal belgelerin kontrolünden geçmeleri istenecek.

6 Ekim’den itibaren başvuru sahipleri şunları yapabilecek:

Platforma çevrimiçi kayıt yaptırmak,

Ermenistan vatandaşlığının alınması veya sona erdirilmesi için ön başvuru oluşturmak, düzenlemek ve göndermek,

Göç ve Vatandaşlık Dairesi’ne ziyaret tarihini 22 Ocak 2026’dan önce olmamak kaydıyla rezervasyon yapmak.

Ermenistan vatandaşları yeni sisteme yalnızca “EsEm” ulusal kimlik doğrulama platformu aracılığıyla, kimlik kartı ve mID elektronik imza kullanarak kayıt yaptırabilecek.

Yabancı uyruklular, mülteci statüsüne sahip kişiler ve vatansızlar ise sisteme ister kimlik doğrulamasıyla, ister e-posta doğrulamasıyla kayıt yaptırabilecek; bu durumda pasaport fotokopisi yüklemeleri gerekecek.

Ön başvuru yapıldıktan sonra, seçilen ziyaret tarihinden en geç 10 gün öncesine kadar devlet harcı ödenmeli. Ödeme yapılmadığı takdirde randevu iptal edilecek.

Ziyaret gününde başvuru sahipleri, başvuruda belirtilen belgelerin asıllarını sunacak ve başvuru türüne göre Ermenice ile Ermenistan Anayasası testi uygulamasına tabi tutulacak. 

(Kaynak: Armenpress)

Kategoriler

Diaspora / Ermenistan