Hangi parti ne kadar reklam verdi?

Seçim yarışındaki partiler sadece Mart ayında televizyonlara 2 bin 508 adet reklam verdi.

Türkiye 30 Mart yerel seçimlerine hazırlanırken, partiler de projelerini anlatmak için reklam ve tanıtım faaliyetlerini artırdı. Medya Takip Merkezi’nin The Wall Street Journal Türkiye için derlediği bilgilere göre siyasi partiler için sadece Mart ayında 13 ulusal kanala 2 bin 508 adet reklam yayımlattı. 17 günde yayımlanan parti reklamlarının toplam süresi 27 saati buldu. En fazla reklam veren parti AKP, alan kanal da NTV oldu.

Yazılı basında yayımlanan reklamlara bakıldığındaysa partilerin bu mecralarda Mart ayında 4 bin 33 ilan yayımlatmış olması göze çarpıyor. Birincilik Ege’nin yerel gazetesi Yeni Asır, Hürriyet ve Zaman gazetelerinde. Bu 3 gazete de 17 günde 22 adet siyasi parti reklamı yayımlamış görünüyor. Basın ilanlarında da birincilik TV reklamlarında olduğu gibi bin 850 ilanla AKP’nin. İkinci olan ise, 915 ilan adediyle MHP görünüyor. CHP 830 adet ilan yayımlatarak üçüncü sırada yer alıyor.

Siyasi partilerin reklamlarını hangi kanallara verdiğini incelediğinde NTV, hem CHP hem de AKP için en çok tercih kanal olmuş görünüyor. AKP reklamlarında ikinciliği alan mecra Kanal 24 olmuş. Kanal 24’te Mart ayında 228 adet AKP reklamı yayımlanmış. ATV üçüncü sırayı alırken, AKP reklamlarında TRT1 dördüncü, Star TV ise beşinciliği almış durumda.

CHP bu seçim çalışmaları için reklamlarını yayımlatmak üzere 8 kanala ilan vermiş. AKP’de ise kanal sayısı 11. CHP’nin 17 günde en fazla reklam verdiği 5 kanaldaki reklam adedi hep 100’ün üzerinde. AKP ise en fazla reklam yayımlattığı 6 kanalın her birinde en az 200 kez reklamlarıyla boy göstermiş. CHP’nin ilk 5’inde NTV’nin ardından Kanal D, CNN Türk, Habertürk ve Star TV geliyor.

Kategoriler

Güncel Gündem