KÜLTÜR SANAT
Maryam Şahinyan İstanbul Tiyatro Festivali’nde
İstanbul Tiyatro Festivali kapsamında sahnelenecek “İstanbul Mon Amour: Pera’nın Karanlık Odası”, Türkiye’nin ilk kadın fotoğrafçısı Maryam Şahinyan’dan ilhamla şehri bir sahneye, yürüyüşü anlatının parçasına dönüştürüyor.
Bir hafıza yolculuğu: "Kardeş Türküler ile 30 yıl"
90’lı yılların ilk yarısından bu yana yürüttüğü çalışmalarla Türkiye’de kentli popüler folk- protest müzik alanına damga vuran Kardeş Türküler’in 30 yıllık müzikal yolculuğu bir belgeselle anlatıldı. Çayan Demirel ve Ayşe Çetinbaş imzalı “Kardeş Türküler ile 30 Yıl” belgeseli, Türkiye'nin çok dilli kültürel ve politik tarihine de ayna tutuyor.
Herman Artuç’tan Aziz Nerses Shnorhali ilâhisine çağdaş yorum
Aziz Nerses Shnorhali’nin 12. yüzyılda bestelediği “Yeni Çiçek” ilahisi, Herman Artuç’un ileri dönüşüm enstrümanlarıyla yeniden hayat buldu. Performansa müzikal testeresiyle Yeliz Bulgurcu eşlik etti.
Hrant Dink Vakfı'nda "Köklere Dönüş" hikâyeleri devam ediyor
Hrant Dink Vakfı’nın “Köklere Yolculuklar” söyleşi dizisi, 13 Kasım’da Deborah Valoma’nın “İpliğin İzinden Eve Dönmek” başlıklı konuşmasıyla Anarad Hığutyun Binası’nda devam ediyor. Vakıf ayrıca 17 Kasım’da David Kazanjian'ın Sarkis’in eserleri üzerinden onarım ve hafıza kavramlarını tartışacağı başka bir etkinliğe de ev sahibi yapacak.
“Meçhul Öğrenci” Surp Yerrortutyun’un sessizliğinde
Erdoğan Zümrütoğlu’nun yeni sergisi “Meçhul Öğrenci Anıtı için Modüller”, Ece Ayhan’ın unutulmaz şiirine bir bakış sunuyor. Sergi, Surp Yerrortutyun Ermeni Katolik Kilisesi’nin dingin atmosferinde izleyicisini belleğin, kimliğin ve yüzleşmenin sınırlarına çağırıyor.
İstanbul’un altı semtinde “Ayak İzleri” ile Yahudi yaşamından tanıklıklar
Sinagoglardan okullara, sokaklardan yazlık Adalar’a…İstanbul’un altı semtinde, bir zamanlar canlı bir hayatı olan Yahudi toplumunun mekânları, hikâyeleri ve hatıraları yeniden görünür kılınıyor. Rubi Asa ve FOCUS GRUP, “Ayak İzleri – Footsteps” çalışması ile kaybolmaya yüz tutan kültürel mirası hafızaya geri çağırıyor.
Derik’ten Ermenistan’a uzanan yolculuk: “Yerli Yurtsuz” Yervant ahparig
62. Antalya Altın Portakal Film Festivali’nde Jüri Özel Ödülü’nü kazanan “Yerli Yurtsuz” belgeseli, dördüncü kuşak demir ustası Yervant Demirci’nin Mardin Derik’te başlayıp Ermenistan’da devam eden hayatının izini sürüyor. Filmin yönetmeni Rıza Oylum’la “Yerli Yurtsuz” belgeselini, Yervant ahparigi ve çekim sürecini konuştuk.
Çatlı filmi: Ermeni oyunculara “ASALA militanını oynar mısın?” teklifi götürüldü
Abdullah Çatlı’nın hayatını konu alan ve yönetmenliğini Onur Tan’ın üstlendiği “Çatlı” filminin çekimlerine başlandı. Filmde “ASALA militanı” rolünü canlandırması için Türkiyeli Ermeni oyunculara teklif gittiği ancak oyuncuların teklifi reddettiği ortaya çıktı.
“Aslan kadın” İstanbul’daydı: Soykırımın gölgesinden feminist mücadeleye
1915 Soykırımı’ndan sağ kurtulmuş bir ailenin torunu olan Arlene Voski Avakian, Kastamonu’dan Amerika’ya uzanan köklü bir direniş hikâyesini feminist bir özyaşam anlatısıyla harmanladığı “Aslan Kadının Mirası” kitabı vesilesiyle İstanbul’daydı.
Sulukule / lensler konuşabilseydi
Fotoğrafçı Berge Arabian, Agos’un kültür sanat sayfalarında kaleme aldığı ‘Lensler konuşabilseydi’ başlıklı köşesinde, çektiği fotoğrafların hikâyelerini anlatıyor.

