Amed'in 'Anti-Kapitalist Müslüman Gençler'i

1 Mayıs'a katılan ve kendilerini Anti-Kapitalist Müslüman Gençler adıyla tanımlayan grupla benzeri mesajlar taşıyan bir başka grup da Amed'de 1 Mayıs kutlamalarındaydı. Adilmedya haber sitesinin röportaj yaptığı 'Amedli Anti-Kapitalist Müslüman Gençler', 'Amed, kapitalizmin yıkılacağı yer olabilir' arzusuyla mücadele ettiklerini söylüyor.

Adilmedya sitesinin Amedli gençlerle yaptığı özel röportaj:

Amed'li Anti-Kapitalist Müslümanlar olarak D.Bakır'da 1 Mayıs'ı kutladınız. 'Amed'li Anti Kapitalist Müslümanlar' ismi nereden geliyor?

'Amed'li Anti Kapitalist Müslümanlar' ismi zaten kendine 'Müslüman' ismini yakıştıran ve 'Ben Müslümanım' diyen biri Anti-Kapitalist olmak zorunda olduğunu ve İslam dininin kapitalizmi asla kabul etmediğini bildiği için çok göze, gönüle ve kalbe hoş gelen bir isim... Bu ismi İstanbul'daki 'Anti-kapitalist Müslüman Gençler''den aldık.

Diyarbakır'da 1 Mayıs'ı kutlarken diğer grupların size yaklaşımı nasıl oldu?

Diyarbakır alana girişimizden sonra bütün gözler üzerimizdeydi. Çünkü Allah'ın ayetleri ve Resulu'nun sözlerinin yazılı olduğu pankart ve dövizler ile alana giriş yaptık. Bütün sendika temsilcileri ve sözcüleri bizi tebrik etmeye geldiler. Zaten dini bütün bir bölge olan Güneydoğu ve Kürt halkının bize bakışı çok olumlu ve destekleyiciydi.

Devlet görevlilerin yaklaşımı nasıl oldu?

Devlet görevlilerinin yaklaşımı ilk başta biraz sert oldu. 4 ayrı girişi olan İstasyon Meydanı'nın Güney girişinde pankart ve dövizlerimizi bizden aldılar, fotoğraflarını çektiler, amir ve komiserlerini çağırdılar. Komiserin de bu mitingi yapan sendikaların bu tür bir pankart ve bu şekilde yazılı dövizlerin valiliğe bildirilmediğini, bu sebep ile bizi alana alamayacaklarını söylediler. Ancak bir defa kafamıza koymuştuk alana girecektik ...

Alana nasıl girdiniz peki?

Öteki Doğu girişine (Urfakapı yönünden) doğru gittik ve diğer bir kalabalık sendika üyelerinin arasına girdik. Ama burada da bizi farkettiler ve tekrar durdurdular. Beklemeye aldılar ve pankartımızı almaya kalkıştılar ama biz 'pankartımızı alıp dışarda kapıda beklemek istiyoruz'dedik, yine kabul etmediler. Vali yardımcısına ulaşmaya çalıştık ve o mitingte mülki amir olan emniyet müdürü yardımcısı ile görüştük, rica ettik. Herhangi bir siyasi parti veya sendika adına değil de burada gördüğünüz 15-20 gencin kendi insiyatifi ile bir kortej oluşturmak istediğimizi söyledik. Bunun üzerine bizi engellemekten vazgeçtiler.

Medyanın yaklaşımı nasıldı?

Medya'nın yaklaşıma sanki uzaydan gelmişiz gibi (gülüyor)... Bütün kameralar ve flaşlar üzerimizde patlıyordu. Bu ilgi ve alakadan memnun olduk. Bazı haber ajanslarına röportaj bile verdik.

İstanbul'da da Anti-Kapitalist Müslümanlar, 1 Mayıs'a çıktı. 1 Mayıs'lara Müslüman kimliği ile katılmak bir ilkti. Diyarbakır'da da bir ilk miydi?

Evet. Diyarbakır'da, 'Amed'li Anti Kapitalist Müslümanlar' ismi çok ilginçtir. Ve ilktir. İstanbul'daki medya- halk- sendikalar- cemaatler- partiler, bu tür girişim ve gösterilere alışık olabilir ama Diyarbakır için çok yeni bir kortej idi diyebilirim.

Sosyalist ve Muhafazakar çevrelerden nasıl tepkiler aldınız?

Farklı tepkiler almadık o kadar. Çünkü bizim kim olduğumuzu, nasıl bir kortej düzenleyeceğimizi bilmiyorlardı. Ama Diyarbakır'daki mitinge gelen Bağımsız Mollalar (sivil imamlar) gelip bizi tebrik ettiler. Bizim ile beraber olduklarını söylediler. Bu bizi çok mutlu etti.

İslami referanslı Anti-Kapitalist bir itirazın Diyarbakır özelinde imkanları nelerdir? İnsanlar buna kulak veriyorlar mı?

İslami referanslı bir hareketin Diyarbakır'da çok önemseneceğini düşünüyorum. Ama öyle bir hal almış ki 'İslam' kelimesi, 'din' kelimesi ağzınızdan çıktığı gibi 'cemaatçi' veya 'gerici' yaftasına maruz kalıyorsunuz. Bunun sebebini şuna bağlıyabiliriz; Bu güne kadar mazlum ve emekçi Diyarbakır ve doğu halkının hep din istismarcıları tarafından, din- inanç simsarları tarafından aldatılmış ve bu hassasiyetlerinden dolayı çok acı çekmişlerdir. Sebep budur ki artık yeni bir 'İslami hareket' ve daha genelleyici, açıklayıcı, dürüst bir İslami düşünce ile bu dinine bağlı halkın, İslam'ın hep uykuya daldıran uyutan yönü ile değil aksine İslamın canlandıran ve zulmün karşısında başkaldıran yönü ile tanıtılması gerektiğini düşünüyorum.

Diyarbakır sizin için ne anlam ifade ediyor?

Bizim için Amed. Sevgidir ,sevdadır. İslam için ve Anadolu için Amed çok farklıdır. Mekke ve Medine' den sonra şehit sahabelerin en çok bulunduğu yerdir. İslamın Anadoluya giriş yaptığı yerdir. O yüzden bizim için 'Amed, kapitalizmin yıkılacağı yer de olabilir' diyoruz. O arzu ve istek ile mücadele etmek istiyoruz.

Diyarbakır'da kapitalizmin sonuçlarını en ağır olarak sıklıkla hangi bölgeler yaşamakta?

Bağlar, Suriçi, Seyrantepe, BenUsen, Şehitlik, Yeniköy diye sayabilirim. Kapitalizm ve sonuçları Diyarbakır'ın her tarafında kendisini gösteriyor. Şehrin 2- 3- 4 yüzü vardır. Sınıfsal çöküntünün olduğu bu şehir bu memlekette hala açlıktan ölen insanların olduğunu görüyoruz. Aylık 300 TL'ye çalışan gençleri görüyoruz. Kenar semtlerde insanların çok zor şartlar altında yaşadığını görüyoruz. Yoğun bir siyasi ve sokak çatışması baskısı altında olan Amed'e gerekli ilgi ve alakanın gösterilmediğini düşünüyorum.

Yolunuza Amed'li 'Anti Kapitalist Müslümanlar' korteji olarak mı devam edeceksiniz?

Hayır yolumuza sadece Amed'li Anti-kapitalist müslümanlar korteji olarak değil ilerleyen zamanlarda farklı kortejler adı altında da ilerleyebiliriz. Bizim mücadelemiz sadece kapitalizm ile değildir, yanlış gördüğümüz ve vicdanen rahatsız olacağımız her türlü oluşuma karşı, bir tavır sergileyeceğiz. Farklı isimlerle de karşınızda olabiliriz

Verdiğiniz mesajlar itibari ile ve göstermiş olduğunuz bu çıkış üzerine insanlar size ulaşmak isterse nasıl ulaşabilirler?

Diyarbakır' da herhangi bir yerimiz yok ama sanal ortamda bir sayfa açmayı düşünüyoruz, belki ilerleyen zamanlarda bir dernek veya platform adı ile karşınıza çıkabiliriz ...

(Adilmedya.com - Abdulkadir Bal, özel röportaj)