Eğitimde merkezi yapı arayışı

Ermeni okulları, uzun yıllardır devam eden ayrımcı politikaların yarattığı sorunlarla boğuşmaya çalışıyor. Okullarda eğitim kalitesi ve öğrenci sayısının arttırılması için yeni bir girişim başlatıldı.

UYGAR GÜLTEKİN
uygargultekin@agos.com.tr

Ermeni okulları, uzun yıllardır devam eden ayrımcı politikaların yarattığı sorunlarla boğuşmaya çalışıyor. Okullarda eğitim kalitesi ve öğrenci sayısının arttırılması için yeni bir girişim başlatıldı. Eğitim kurumlarının yönetilmesi için merkezi bir yapı oluşturmayı hedefleyen Türkiye Ermeni Okulları Birliği Girişimi, 12 Şubat’ta Feriköy Nazar Şirinoğlu Salonu’nda geniş katılımlı bir toplantı düzenledi. Okul müdürleri, yöneticileri, öğretmenleri ve vakıf temsilcilerinin katıldığı toplantıda eğitim sorunları ile ilgili olarak neler yapılabileceği tartışıldı. Yaklaşık 8 ay boyunca çalışmalarına devam edecek 13 kişilik komisyon da bu toplantıda kuruldu. Geçmişte Cismani Meclis’e bağlı olarak çalışan Eğitim Komisyonu’nu kendine model alan Girişim, vakıflar, okullar ve eğitim kurumlarından destek bekliyor.

Merkezi eğitim yapısı

GİRİŞİM GRUBU ŞU İSİMLERDEN OLUŞUYOR:

Nurhan Palakoğlu, Tamar Karasu, Arsen Arşık, Toros Alcan, Aret Karabulut, Garbis Balmumcuyan, Karun Kovan, Sarkis Külegeç, Garabet Paylan, Varujan Bulgan, Sarven Sertşimşek, Sevan Gürün, Torkom Canel.

Komisyon toplantıda eğitim sorunlarının çözülmesi için neler yapılabileceğine dair önerilerini açıklarken Türkiye Ermeni Okulları Birliği kurulması önerisinde bulundu. Okul ve öğrenci sayılarının giderek azalmasından dolayı merkezi bir yapının kurulması gerektiğini ifade ederek ortak bir eğitim master planının oluşturulması, insan ve maddi kaynakların rasyonel kullanılması, deneyimli eğitimci ve yöneticilerin tecrübelerinden ortaklaşa yararlanılması ve ortak planlama yapılması hedeflerinin üzerinde durdu.

Üç kurullu model

Komisyon, açıklamasında Eğitim sorunlarının giderilmesi için genel kurul, icra kurulu ve danışma kurulu olmak üzere üçlü bir yapının koordineli çalışması gerektiğini ifade etti. Öncelikle okulu olan vakıf başkanları, okul kurucu temsilcileri, okul müdürleri, okulu olan vakıfların eğitim komisyonu sorumluları, Ermeni Azınlık Okulları Öğretmenleri Yardımlaşma Vakfı Başkanı ve Derneğin öğretmen temsilcilerinden oluşacak bir genel kurul öngörülüyor.  Genel Kurul yılda en az bir kez toplanacak, iki yılda bir yönetim kurulunu kendi seçecek, yönetim ve icra kurullarının çalışmalarını ibra edecek. Genel Kurul ayrıca 10-15 kişilik bir yönetim kurulu seçecek.

Eğitim öğretim konusunda çalışmalar yürüten, organizasyon yeterliliği olan bireyler kurulda yer alabilecek. Okul müdürleri ise yönetim kurulunda yer alamayacak.

Yönetim kurulu ayda en az bir kez toplanarak toplumun gerek duyduğu eğitim öğretim ana politikalarını belirleyecek. İcra kurulları oluşturacak, kamu kuruluşları ile ilişkiler yürütecek ve yılda bir kez Genel Kurul’a, Patrikaneye, VADİP’e ve basına faaliyet raporlarını açıklayacak.

İcra Kurulu ise yönetim kurulunun belirleyeceği profesyoneller tarafından oluşturulacak. Profesyonel grup daimi veya proje süresince ücretli mesai yapacak. Yönetim kurulunun belirlediği politikaları hayata geçirmek için çalışma grupları, projeler oluşturacak ve yürütecek. Yılda en az iki kez yönetim kuruluna faaliyet raporu sunacak. Çalışma hedefleri arasında okulların fiziksel olarak yeniden düzenlenmesi, öğretmen yetiştirilmesi ve mesleki sürekli eğitim, eğitim materyallerinin geliştirilmesi gibi alanlar da var.

Projelerin finansmanı ise hem Ermeni toplumu içinden hem de çeşitli resmi dış kaynaklarla karşılanmaya çalışılacak. Basın açıklamasında  merkezi kurumsal bir yapı ihtiyacı olduğu vurgulanırken “Girişim grubumuz toplantıdaki hazirundan; 'Ermeni Okulları Birliği' kurumsal yapılanmasının kurucu sürecini yönetmek, organizasyon şemasını oluşturmak, mevcut projeleri sürdürmek, yeni projeler oluşturmak ve ekim ayındaki genel kurul  için hazırlık çalışmalarını yapmak üzere yedi aylık geçici yetkiyi oybirliğiyle aldı” denildi.

Kategoriler

Güncel Azınlıklar

Etiketler

okul eğitim