Ermenistan Pavyonu Venedik’in en iyisi

9 Mayıs’ta başlayan 56. Venedik Bienali’nde ‘en iyiler’e verilen Altın Aslan Ödülleri açılış töreninde sahiplerini buldu. San Lazarro adasındaki Mıhitaryan Manastırı’na kurulan Ermenistan Pavyonu 89 ülke arasından en iyi pavyon seçildi.

Adelina Cüberyan von Fürstenberg’in küratörlüğündeki pavyonda, yaşamını farklı ülkelerde sürdüren 16 çağdaş Ermeni sanatçının ‘Ermenilik’ başlığı altında ürettikleri işlerini sergiliyor.

“Kültürlerarası bir kesişim ve değişimin getireceği iyileşme’nin işareti olarak adlandırılan Ermenistan Pavyonu, jüri ekibinden diasporalı sanatçılardan oluşan bir pavyon kurguladığı için övgü aldı. Jüri yaptığı açıklamada, Ermenistan Pavyonu’nda bir araya gelen sanatçıların yapıtlarında, yaşadıkları ülkelerin yerel özellikleri ile kültürel miraslarını bir araya getirdiklerini belirtti. 

Ermenistan Pavyonu’ndaki sergiye, Sarkis ve Hera Büyüktaşçıyan’ın yanı sıra Haig Aivazian, Nigol Bezjian, Anna Boghiguian, Silvina Der-Meguerditchian, Rene Gabri & Ayreen Anastas, Mekhitar Garabedian, Aikaterini Gegisian, Yervant Gianikian & Angela Ricci Lucchi, Aram Jibilian, Nina Katchadourian, Melik Ohanian, Mikayel Ohanjanyan, Rosana Palazyan ve Hrair Sarkissian katılıyor. Sanatçıların çoğu sergide yeni yapıtlarıyla yer alıyor; bazı çalışmaların mekâna özgü olduğu göze çarpıyor. Serginin kavramsal çerçevesini belirleyen ‘Ermenilik’ konsepti, yerinden edilme, toprak, adalet, uzlaşma, kültür gibi kavramları kapsarken, yapıtlar, sanatçıların, doğdukları ve yaşadıkları ülke neresi olursa olsun, ortak bir kimliği ve hafızayı paylaştıklarına işaret ediyor. Bu işlerde, ‘Ermenilik’, sorgulanan ve yeniden inşa edilen bir tanım olarak karşımıza çıkıyor.

 



Yazar Hakkında