Bakanlık azınlık okullarını unuttu

5 Temmuz'da Resmi Gazete’de yayımlanan, özel eğitim kurumlarına dair yönetmeliğin, soru işaretlerine yol açan maddesi okullara Türkçe isim tartışmasını başlattı.

Fotoğraf: BERGE ARABIAN

BARUYR KUYUMCİYAN
baruyr@agos.com.tr

Radikal’de 6 Temmuz Pazartesi günü yayımlanan haberle kamuoyunun dikkatini çeken, eğitim alanındaki yönetmelik değişikliği tartışma yarattı. 5 Temmuz tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan, özel eğitim kurumlarına dair yönetmeliğin, soru işaretlerine yol açan maddesinin yeni hali şöyle: “Kurumlara, 1739 sayılı kanunda belirtilen Türk millî eğitiminin genel ve özel amaçları ile temel ilkeleri doğrultusunda kurumun amacına, eğitim programına ve düzeyine uygun, belli bir anlam taşıyan ve Türkçe ad verilir. Yabancı ve milletlerarası okullar hariç, diğer kurumlara ülke, millet, yabancı kurum ve kuruluş adları verilemez.”

İsim değişikliği yok

Yeni haliyle, azınlık okullarına ilişkin herhangi bir ifadenin yer almadığı maddede, bu değişikliğin ne anlama geldiğine dair sorularımızı, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nde özel okullardan sorumlu olarak görev yapan Sabri Özçelik yanıtladı. Özçelik, söz konusu değişikliğin yeni açılacak kurumlara yönelik olduğunu; geçmişte elde edilmiş hakların kaybolması gibi bir şeyin söz konusu olamayacağını; bu yönetmeliğin, adını daha önce almış kurs, kurum veya azınlık okullarını etkilemediğini vurguladı.

Özçelik, Ermeni toplumunda tartışılan ve gelecekte açılması muhtemel olan meslek lisesi gibi oluşumlar için ise şöyle konuştu: “Burada azınlık okullarının belirtilmemiş olması kafa karışıklıklarına yol açıyor olabilir. Bahsettiğiniz durumda Bakanlık’tan görüş istenebilir. Yönetmelik hazırlanırken bu nokta unutulmuş veya gözden kaçırılmış olabilir. Bakanlık’ta bu konuda engelleyici bir tavır olmadığını net olarak ifade edebilirim. Türkçe isim konusu, önceki yönetmelikte de yer alıyordu; aslında bu ifade geri gelmiş oldu. Geri gelmesinin nedeni, ‘Türkçe isim’ zorunluluğunun kaldırılmasının ardından bize yapılan başvurularda, çok çeşitli önerilerin gelmesi ve bunun karmaşaya yol açması oldu.”

Kategoriler

Toplum Okullar