ÖSYS’nin ardından genel tablo

2014 ÖSYS (Öğrenci Seçme Yerleştirme Sınavı) sonuçlarına göre, liselerimizden 145 öğrenciden 125’i bir yükseköğretim kurumuna kayıt yaptırmaya hak kazandı. Beş lisenin rehber öğretmenleri ve müdürleri kendi okullarının başarı durumunu Agos için değerlendirdi.

Vakıf üniversiteleri öncelikli
Serda Gündüz / Rehber Öğretmen, Esayan Lisesi

Bu yıl YGS sonunda barajı geçemeyen öğrencimiz yok. LYS sonucunda da 27 öğrencimizden 4 kişi tercih yapmazken, tercih yapan 23 öğrencimizden 2  kişi de yerleşemedi. Bunu rakamlarla ifade edecek olursak başarı oranımız %77. Son yıllarda öğrencilerin üniversite tercihlerindeki önceliklerinin değişmiş olduğunu görüyoruz. Seçimlerini kendileri yapan öğrenciler çoğunlukla devlet yerine vakıf üniversitelerini tercih etmekteler.

Başarı kıstası öğrenciden öğrenciye değişir. Bence kendi hedefini tutturabilmiş, hayallerine yol almış, hayata tutunmayı başarmış her öğrenci başarılıdır. Şüphesiz ki kendini kabul ettirmiş üniversitelere giren öğrenciler sistemimizce başarılı kabul ediliyor, ancak az önce bahsettiğimiz başarılı olma tanımı da göz ardı edilmemeli.

Özellikle yeni yüzyılın teknoloji ve internet imkânları ile öğrenciler bir yandan yollarını şekillendirmeye çalışırken ne aradığını bilememe sıkıntısı da yaşıyor. Dolayısıyla başarı elde etme süreci daha uzun vadede gerçekleşiyor. Bambaşka bir kültürle yetişen yeni nesli anlamak, onlarla iletişim kurmak, onların isteklerine/tercihlerine cevap vermek ve bütün bunların sonucunda onları istekleri doğrultusunda kendileri için en doğru yola yönlendirmek bizler için gün geçtikçe zorlaşmasına rağmen bizler de onlarla hem gençleşiyor, hem de büyüyoruz.

İstedikleri bölüme yerleştiler
Eva Değirmenci / Müdür, Pangaltı Mıhitaryan Lisesi

Bu yıl okulumuzdan 19 öğrenci mezun oldu. Hepsi YGS’ye girdi ve başarılı oldu. İki öğrencimiz yurt dışında eğitime devam edeceğinden LYS’e girmedi. Kalan 17 öğrencimiz üniversiteye yerleşmeye hak kazandı. Öğrencilerimiz her yıl olduğu gibi bu yıl da öncelikle kendi istekleri doğrultusunda hedefledikleri bölümlere yerleşti. Bu bölümler mezun olduklarında yığılma olmayan ve iş bulma imkânı yüksek olan bölümler.Tercihte bulunan 17 öğrencimizden 15’i devlet  veya  vakıf üniversitelerine burslu olarak yerleşti. Öğrencilerimizin istedikleri bölümlere yerleşmeleri başlı başına bir başarı olmasının yanında öne çıkan bölümler arasında Boğaziçi Üniversitesi fen bilgisi öğretmenliği, İstanbul Bilgi Üniversitesi matematik (%100 burslu), Marmara Üniversitesi matematik ve Trakya Üniversitesi sınıf öğretmenliği bölümleri bulunuyor.

Etütler başarı getirdi
Armen Saruhanyan / Müdür, Surp Haç Tıbrevank Lisesi

Bu yıl üniversiteye giriş sınavlarında öğrencilerimizin elde ettiği sonuçların başarılı olduğu görüşündeyiz. Bunun başlıca nedeni ise öğrencilerimizin hedefledikleri bölümleri genelde kazanmış olmaları. Okulumuzda 2012-2013 öğretim yılında yatılılığın tekrar açılması ve tüm öğrencilerimize yönelik etütlerin konması, bu başarıda önemli rol oynadı. Tercihler yapılırken öğrencilerimizin herhangi bir üniversitenin herhangi bir bölümünü değil, puanlarının yettiği ölçüde, işlevsel ve elbette istedikleri bölümleri yazmalarına özen gösterdik. Yaklaşık iki milyon öğrencinin katıldığı sınavda matematik-fen alanında 34 bin ila 70 bin arasına giren öğrencilerimiz var ve bu sonuçlar liseye seçerek öğrenci alan anadolu ve fen liseleriyle karşılaştırıldığında oldukça iyi sayılır.

Öğrencilerin kararları merkezde
Rejina Panos / Rehber Öğretmeni, Getronagan Lisesi

Geçen senelerle birlikte değerlendirdiğimizde başarı istikrarlı bir şekilde devam ediyor.  Bu yıl %90’ın üzerinde üniversite başarısı sağlandı. Genele baktığımızda öğrencilerimizin iyi üniversitelere  girdiklerini görüyoruz. Örneğin dört kişi Boğaziçi’ne, iki kişi İTÜ’ye girmeye hak kazandı. Puanları çok düşük olmamakla birlikte tercih yapmayan öğrencilerimiz de oldu. Bu öğrenciler şanslarını tekrar denemek istediler. Öğrencilerimizin gelecekleriyle ilgili karar verebilme ve mesleklerini seçebilme noktasında kendilerine oldukça güvenli olduklarını ve iyi tercihler yaptıklarını söyleyebiliriz. Bizim okul olarak önceliğimiz, onların kararlarını merkeze alarak onlara yol göstermek oldu.

Sahakyan’dan pilot adayı
Tamar Yeşilçimen / Rehber Öğretmen, Sahakyan Lisesi

Bu yıl üniversite tercih yelpazemizi genişletme imkânı bulduk. Tüm öğrenci ve velilerimiz bilinçli bir tavırla tercih edecekleri üniversite ve bölümleri yerlerinde inceleyip araştırdılar ve tercihlerini yaptılar.

Öğrencilerimizin yurtiçi ve yurtdışındaki farklı bölümlere yönelmeleri bizim için son derece önemli bir tecrübeydi.

Cemaatimize ilk defa pilot yetiştirmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Başarılı öğrencilerimizden biri yeni açılan ‘Türk Hava Kurumu Sivil Havacılık Pilotaj’ bölümüne girdi. Diğer bir öğrencimizin ise Floransa’da bulunan LABA (Libera Accademia di Belle Arti di Firenze-Floransa Güzel Sanatlar Akademisi) okuluna, hazırladığı çalışmalarla kabul edilmiş olması bizi son derece gururlandırdı.

Ayrıca Türkiye’de Yalova Üniversitesi’nin bünyesinde ilk defa açılan ve Amerikan üniversiteleri ile işbirliği içinde çalışan Polimer Mühendisliği’ne yerleşen öğrencilerimiz de oldu.

Yabancı dil öğrencilerimiz devlet üniversitelerinden İstanbul Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı, Marmara Üniversitesi Fransızca Öğretmenliği bölümlerine, vakıf  üniversitelerinin ise İngilizce bölümlerine tam burslu ve  % 50 burslu  olarak yerleştiler.

Sonuç olarak tercih yapan 29 öğrencimizden 28’ini yerleştirmiş bulunmaktayız. Bunlardan pek çoğu fazla talep gören bilgisayar mühendisliği, makine mühendisliği, medya ve iletişim sistemleri, uluslararası perakende yönetimi, ekonomi gibi bölümlere yerleştiler.

Kategoriler

Toplum Okullar

Etiketler

lise 2014 ÖSYS